söndag 12 februari 2012

Salvador Dali, släng dig i väggen!

Kom till Ilulssat så får du lära dig lite om harmoniskt färgval för att på bästa möjliga estetiska sätt få bebyggelsen att smälta in i omgivande miljö?! Är tvungen att förmedla bilder på några av alla hus med spännande färgsättning! Till och med det lila huset i Rörström ter sig blekt i jämförelse.

Snart har denna söndag gått. Har varit lugnt på sjukhus fronten, förlossningen som var väntad förlöpte helt komplikationsfritt igår kväll. Blev inkallad för att bedöma ett misstänkt X (Utomkvädes havandeskap) kl 24.00. Mitt i en fantastisk TV konsert med Kyle Minoque i London i sommar. U-ljud, klinisk undersökning och den korta gravlängden samt att patitienten var helt opåverkad föranledde endast inläggning, fastande med dropp för observation samt imorgon (idag) nytt kvantitativt HCG (prov för att bla bedöma graviditet) samt klinisk bedömning.

På tal om Kyle Minoque så är Britney Spears, Rihanna och andra "små fjoller" att betrakta som amatörer! Börjar jag bli gubbsjuk? Nä, jag tror faktiskt Kyle börjar närma sig 50.

Skickar också en bild på en av mina spännande kvällslitteratur böcker som jag lånat av min kollega på kvinnokliniken i Östersund. Jämfört med den engelska pocket deckaren som jag hittade, är den boken faktiskt ganska bra! Visar också en bild på en annan trevlig sysselsättning, som jag har fått en böjelse för. Att träna på knutar! Dvs ligaturer på läkarspråk. Det är inte alltid så lätt, framför allt då naturen inte har utrustat mig med några piano fingrar.

Mona Nilsson, min ständige sekreterare, varför ska du alltid påminna mig om mitt åldrande! De är en sak, men du vet också att mitt omdöme inte alltid är vad det borde vara. Vi har ju gjort en och annan rectoscopi (tarmundersökning) tillsammans på den tiden som du var undersköterska. Minns du inte min innovativa idé med ett rektoscop som kunde fästas i en form av cyklop för att få bägge händerna fri, du tände inte på den idén!

Hoppas resten av söndagen blir lugn.





2 kommentarer:

  1. Fantastiskt intressant att läsa dina inlägg. Att den där pojkvaskern från Rörström har sådana galna ideér hade jag inte en aning om.
    Många hälsningar från din gamle simtränare i Dorro.

    SvaraRadera
  2. vilket äventyr,måste vara jättespännande att få uppleva Grönland i verkligheten, vi här hemma får fortsätta att uppleva det på Tv och bara drömma om en sådan upplevelse.
    lycka till i fortsättningen.
    hälsningar från Wallins i Västra Hoting

    SvaraRadera