söndag 19 februari 2012

Iskall söndag morgon

Trodde jag vaknade upp hemma i Rensjö-kojan, iskallt! Olje pannan var ur funktion. Fick tag i en rörmockare i morse som bytte en del prylar medan jag sprang en sväng mot flygplatsen och tillbaka. Efter en varm dusch var jag på banan igen.

Först en recension av gårdagens konsert: Lady Gaga är tveklöst ingen "dussinlirare", men kom igen om 20år! Kylie du är fortfarande ohotad.

I morse när jag slog på TVn så var det Tjorven på saltkråkan dubbad till Danska!? Tänk er? Det blir lika konstigt som Den sista färden på biografen i Rovax dubbad till Finska.

Skickar en bild på mina billiga löpskor, inköpta på rea i USA, vilka kontraster de varit med om. Först löptur i 35 graders värme på Key West i Florida med Stilla havet på ena sidan vägen och Atlanten på den andra.  Därefter på vildsvinsjakt i Estland, där jag sprang på skogsbilsvägar i en miljö som stått sig helt oförändrad sedan Tyskarna inledde Operation Barbarossa den 22 juni 1941. Och nu släpar de runt med min kropp 30 mil norr om polcirkeln, mitt i ett isande kallt Grönland!

Ikväll ska jag bryta rutinerna och tristessen med att gå på Japansk resturang. Ja, ni läste rätt! Ska äta sushi med mina kollegor.

Jag vill också än en gång påtala hur oerhört mycket jag UPPSKATTAR alla kommentarer som jag får på min blogg. Varje gång jag får en kommentar känns det sannolikt som när Sven Hedin under sitt sökande efter Lop-Nor "den vandrande sjön" i Centralasien i början av 1900-talet, för första gången på 3 år fick brev och livstecken hemifrån Sverige!



4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det är klart att vi läser din blogg med stort nöje. Riktigt spännande att höra hur det är på en plats som man hört så lite om.
    Här har vi lyckats med rejäla förkylningar men bättre nu än när vi ska njuta av alla vackra vårdagar som kommer...(hoppas vi:)).
    Ha`de`gott och på återseende:::)))

    Margaretha och Morgan

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilka spår! Nästa resa får löpskorna stanna hemma och jourpassen bli färre. Härlig träningsmiljö! Ska ut o tjava på våra i Doro här nu m pannlampa. Skatebredden i underkant...
    Vem söver/lägger spinal när ni opererar?? Antar att det inte kryllar av narkosläkare i Illulisat o det låter lite tufft med beskrivna ingrepp i bara lokalbedövning.
    Ha det fint!
    magnus (fr byn där solen skiner);)

    SvaraRadera
  3. Eva Sjölund Mårtensson21 februari 2012 kl. 12:50

    Hej!
    Va kul att se att du har givit dig ut i stora vida världen ett tag och testat på "lite annat".
    Gudarna ska veta att jag saknar dig att bolla funderingar och grubblerier med. Du har ju en del kluriga infallsvinklar som man inte tänker på alla gånger :).
    Ha det gott!
    Eva SM i Åsele

    SvaraRadera
  4. Mats, det tar bättre om du ignorerar dumma kommentarer från s.k. politiker.
    Du har trygghet i din profession samt ett självförtroende som slår dem med en hästlängd.
    Får dem dig arg, frustrerad på en simpel artiklel har dem vunnit!
    Landsbygdsborna är nöjda med din insats som doktor och struntar fullkomligen i vad du fakturerar...
    Välkommen hem!

    SvaraRadera