måndag 12 mars 2012

Personlig ursäkt



Politikern i fråga som skrev inlägget om mig i LT , kräver nu en personlig ursäkt samt att jag suddar ut allt som gäller henne som person. Demokrati! Det är märkligt att politiker ska få agera utanför naturens lagar dvs. slår man första slaget bör man också vara beredd på det sista. Givetvis tycker jag att det är jag som ska ha en personlig ursäkt. Min familj har drabbats hårt av detta. att arbeta på en liten ort där avundsjukan i mångt och mycket är ett livs elexir, och sedan bli uthängd på FELAKTIGA uppgifter tycker JAG är personangrepp. Sedan får politiker med kollegor säga vad de vill huruvida det var riktat mot mig eller ej. Faktum är att jag som enskild person och näringsidkare blir den som kommer att stå i centrum, och bli mest negativt drabbad. Och som jag tidigare skrivit nu är problemet löst, Landstinget har ingen mer verksamhet i Hoting. Alla utom de "200" bör vara nöjda.

"Men jag är inte bitter!" Jag tål många smällar. Den rättfärdige brukar i regel segra innan slutet. Och för att bli champ är det inte antalet segrar som räknas, det är antalet gånger som man orkar resa sig efter att man varit utslagen.

Jag redigerar nu mitt inlägg "Kränkt" och ber PERSONLIGEN om ursäkt till den moderatpolitiker som jag anser kränkt mig. Och denna personliga ursäkt får också gälla alla andra politiker som på något sätt farit illa av mitt försvars tal.

Jag vill också be en personlig ursäkt till golfare, fiskare, jägare, hundägare, läkarkollegor mm som på något sätt blivit illa berörda av min blogg, det har absolut inte varit min mening.

Och vad beträffar första kommentaren till artikeln i LT av en viss Dr Olov, så är det inte Olov Nilsson i Backe. Han ringde mig 04.00 i morse och dementerade det. En fantastisk doktor och stor förebild för sin yrkeskår.

Nu ska jag ut och se om jag hittar Frodo, och få en trevlig pratsund över en kopp kaffe, marabou- choklad och isberg.

Och tack alla arbetskompisar, släktingar och andra för era stöttande kommentarer i denna soppa. Det värmer verkligen, oj! vad jag ser fram emot att få träffa er.

Ps. Politiker styr människors vardag på många olika sätt. Men lyckligtvis styr dom inte över vad jag ska rösta på i kommande val Ds.


2 kommentarer:

  1. Passa på och njut av Grönland nu Mats!
    Vi följer ditt äventyr här i Gäddede!

    Mvh Linnea

    SvaraRadera
  2. Var rädd om din energi! Så länge man är ärlig mot sig själv har man inget att skämmas över!!! Håll huvudet högt o njut av det du får uppleva. snart är du hemma :). Mon nya mål.....Kram Mona

    SvaraRadera